If you going to San Francisco

20 september 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hallo Luitjes, nog voor het ontbijt vanmorgen zijn wij op weg gegaan naar SF (San Francisco) een klein stukje van 140 mile dus iets meer dan 2 uur rijden, oke met de file en tol werd het toch een rit van 3 en half uur, aangekomen bij het hotel om 11.00 uur moesten wij even de tijd volmaken tot 14 uur, eerder incheck is niet mogelijk dus dan maar even Daly City in alwaar on hotel staat. Even lunchen en kijken wat er in de omgeving is te doen en voor je het weet ben je zo 20 mile afgedwaald, maar wat een mooie stad is SF, heuvel op heuvel af en niet een helling van 1 of 2 % nee het begint bij 6 tot 10 %. Wat mij ook opvalt zijn de vele kleuren huisjes, blauw, roze en geel zijn in de aanbieding geweest. Na zo te hebben rondgereden zijn wij weer aangekomen bij het hotel, even inchecken en naar de kamer, natuurlijk 1 hoog zonder lift maar dat is niet zo een ramp, ik heb een kamer gereserveerd met een groot bed, in het bed dat er staat komen mijn voeten erbuiten, hij is 1.90 mtr en mijn voeten erbuiten laten hangen voelt niet fijn kan ik je zeggen, dus naar de receptie en die konden ons niet helpen want het hotel is vol geboekt ivm jazz week hier, dan haal je maar ergen iemand van zijn kamer maar et schijnt dus dat ze maar 1 maat bed hebben, pff dat word schuin liggen 2 dagen. Goed wij wilde wel even die zeeleeuwen zien dus even vragen of er een metro vlakbij is, en wat denk je..... nog  geen 3 minuten lopen, de receptie gaf ons een kaart mee en vertelde dat het met de metro 10 minuten rijden was en met de auto  45 minuten excl zoeken naar een parkeerplek. Mooi wij naar de metro, 2 kaartjes gehaald a 7 dollar en gevraagd welke wij moesten hebben, op de metro in en dan denken jullie nu dat alles goed is gegaan..........afijn ik vertel verder, 45 minuten later kwamen wij met de metro aan bij het eindpunt, volgens de kaart die wij kregen moesten wij daar zijn, Miriam vond het ook al hele lange 10 minuten, uitgestapt en aan een vriendelijke dame die de metro ging schoonmaken gevraagd hoe en wat, ze moest lachen, pfff 14 haltes tever uitgestapt, het stond echt zo op de kaart, ik zal er een foto van maken, maar de kaart gaat normaal verder, deze was speciaal voor het hotel gemaakt en daar is Fisherman warf idd het eindpunt omdat alle toeristen daarheen gaan, ik heb ze ook overal gezien die toeristen. (vreemd volk) Nou de metro weer in en a ruim een half uur bij de juiste halte eruit, voor je geld krijg je dus wel een mooie rondreis zo, Miriam door het poortje en toen...voor mij ging dat %###^&%% dus niet open, waarom vraag je je dan af, nou ik weet het echt niet, dus wachten tot er weer iemand aan kwam en op zijn hielen mee gelopen, ik ben er, nu omhoog met de roltrap en we komen buiten en zien direct de bekende cabel car, gaaf is dat zeg, ook een trolley bus kwam er net voorbij, net als in Arnhem. Omdat het al 17 uur was hebben wij besloten morgen met de cabel car mee te gaan en ook de boot is besproken voor morgen 11.30 uur en er is zoveel te doen hier dus op naar pier 39, bij 37 lag een heel mooi cruise schip, dat kost ook ff wat, aangekomen bij 39 is daar een leuk straatje met souvenier winkels en restaurants dus even lekker eten, zoals je op de foto kunt zien heb ik mij gewaagd aan iets nieuws en ook Miriam nam voor haar iets nieuws, ik had penne met courgette, champions en brocolli, oke de laatste 2 heb ik eruit gevist, en verder zat er ook nog kip in, het was echt lekker eten, Miriam had een boritto met kip, rijst en zwartte bonen, zij vond het niet lekker. Na het eten even kijken waar we morgen moeten opstappen en even terug gezwaaid naar de vriendelijke zeeleeuwen, op dat moment vlogen er ook net pelikanen over. Aan zee was het voor Miriam te fris dus die heeft daar een mooie sweeter gekocht met natuurlijk SF erop met de cabel car. Nu weer terug naar de metro maar niet lopend want we zijn bij pier 39 en de metro is bij 5 dus....taxi en voor een paar dollar werden wij afgezet bij de metro. Vandaag niet veel spannende dingen maar wel leuke en mooie dingen, eindelijk even genieten en voor het 1e heb ik vandaag het vakantie gevoel gehad  en dat nu het bijna voorbij is, nog niet aan denken want er staan nog leuke dingen te wachten en met steeds ff rust tussendoor lukt het redelijk met mijn been, hij is wel nog steeds onwijs dik en mijn gebroken teen is ook nog net genezen. nou tot morgen allemaal weer en de groetjes vanuit een SF waar het vandaag 29 graden was en nu in de avond een frisse wind, heerlijk

1. Corrie van de wijngaard:
    20 september 2016
    Fijn dat jullie eindelijk het vakantie gevoel krijgen jammer dat je dat nu pas krijgt hahahah en ik hoop dat je toch een beetje slaapt in je te korte bed hahahhahaha mooie foto s weer ben stiekum wel een beetje jaloers hihihih veel,plezierrrr
  2. Nessy:
    20 september 2016
    Gelukkig genieten jullie wel van de dingen die wel goed gaan ;)
  3. Yvonne:
    20 september 2016
    Zou het dan toch nog genieten worden? Ik hoop het voor jullie, als jullie thuiskomen, kunnen jullie aan de slag met de klachten, maar voor nu GENIETEN!!!!!!
  4. Pieter en nettie quist:
    21 september 2016
    Gaat het nu toch nog leuk worden ....... HEEL VEEL PLEZIER VERDERS EN NU DUBBEL GENIETEN