San Francisco dag 2

21 september 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Zo daar zijn wij weer in de mooie stad SF, echt je raakt hier niet uitgekeken, vanmorgen om 8.30 uur zaten wij al in de metro en stapten bij de juiste halte uit, daar stond de wereld beroemde schoenpoetser, ik heb nooit van hem gehoord maar het stond op zijn stelling (zie foto) we hebben even staan kijken hoe hij een klant hielp, nou je moet geen haast hebben, na 15 minuten zijn wij maar in de cabelcar gestapt om de heuvels op te gaan, met de bestuurder of hoe noem je iemand die alleen remt? Oke laten we hem remmer noemen en er zijn er 2 op iedere car, maar goed we raakten aan de praat met deze vriendelijke man die ons prive van alles vertelde tijdens de rit, wij hebben een dag paspoort dus kunnen overal op en af stappen van zowel d hop of hop op bus als de cabelcar of de metro, dus moesten wij de heuvel op dan was het een vervoermiddel en af dat lukte wel met lopen, om 12.30 uur moesten wij in de haven zijn dus alle tijd, lekker kijken in de leuke winkels en even geluncht bij de Mac, ontbijt in het hotel is hier helemaal niets alweer, ook daar zullen wij over klagen want we betalen er wel voor. Afijn we laten onze dag niet verpesten door een ontbijt en hebben heerlijk gegeten dus bij de Mac. Miriam heeft eindelijk een leuke tas gevonden die ze hebben wilde dus hehe helemaal blij. Op naar de boot en natuurlijk moet er wel iets mis gaan, kijk de foto's, wij hadden gekozen voor 12.30 uur omdat wij hoorden dat als je vroeger gaat de golden gate niet ziet ivm de laag hangende bewolking, nou ik kan je nu vertellen dat deze er ook nog hangt om 12.30, 13.00, 14.00 en ook 15.00 uur, zelfs nu nog om 21 uur, maar Alcatraz was heel helder, alleen de golden gate in de mist dus maar heb er toch mooie foto's van en ook van de rest vanaf de boot zijn de foto's erg mooi al zeg ik het zelf, we hebben ook nog dolfijnen om de boot gezien, pelikanen en zeeleeuwen, de haai helaas niet. Volgende keer dan maar, terwijl ik nu zit te schrijven (typen) is er een stukje op tv bij de NBC over dat vliegtuigje dat was neergestort, de twee piloten zijn hierbij om het leven gekomen. We gaan weer verder, wat is Alcatraz indrukwekkend en volgens een ieder onmogelijk om er af te komen omdat het water hier heel koud is, heel veel stromingen (zie foto) en natuurlijk veel haaien, de tijger haai en witte haai worden hier veel waargenomen, niet door ons helaas. Op naar de cabelcar en dan naar downtown, zelfs hier is het erg mooi maar alles is verschrikkelijk duur, als iemand nu nog durft te zeggen dat de Usa goedkoop is dan moet deze er maar eens naartoe gaan, natuurlijk zijn er dingen goedkoper dan bij ons maar dat is op 1 hand te benoemen, benzine, belasting, kleding en voor de rokers rookwaren, een pakje malboro kost hier 4.90 dollar en in Nederland iets van 6 euro of zo, verder is het met veel dingen zo dat je denkt goedkoop te zijn maar alles is hier bruto, aan de kassa komt er belasting bij, in NL zit dat standaard bij het bedrag behalve bij de groothandel. Ik moest heel nodig naar de wc, tja dat gaat ook door, en als ik moet dan snel, dus het eerste restaurant wat we tegenkomen moest eraan geloven, Miriam kon aan tafel zitten om iets de drinken te bestellen en ik rennen naar de kleine kamer... nou klein....in deze wc past zelfs mijn ligbad en dan is er nog ruimte voor een douche cabine en wasbak, wel lekker ruim en vooral hol hahaha, afijn de kranen waren net nog niet van goud, eenmaal klaar weer terug naar mijn sprite en Miriam naar de dames wc, in die tussentijd ben ik even naar het gouden rietje aan het zoeken geweest want die moet er voor die prijs toch echt bijzitten maar ze zijn hem hier ook vergeten, beide glazen snel leeg en weg hier maar dat gaat niet zo snel, ik vroeg aan de barkeeper om af te rekenen maar deze had ons niet geholpen dus een ander moest erbij geroepen worden en die gaf toestemming aan de 1e om af te rekenen, ik betaal en hij loopt met het geld naar de 2e, deze geeft het wisselgeld aan de 1e retour en deze komt weer naar mij om dit te geven en vermeld erbij dat hij nr 2 nog geen tip heeft gegeven, dat hoeft hij ook niet te doen hoor, wij doen het ook niet. Weg uit downtown op naar Chinatown, natuurlijk is er vandaag nog niet echt veel misgegaan gelukkig behalve dat de kabel van de cabelcar brak, hoe is dit toch mogelijk wij wisten niet eens dat dat kon, natuurlijk kan alles stuk maar waarom als wij erin zitten dus iedereen uitstappen en te voet verder, Chinatown was nog maar 3 blokken naar beneden dus dat was te doen en ook hier moet je gewoon eens geweest zijn, onwijs mooi en leuk, 1 grote chineese straat, vandaar Chinatown hahaha, weer een leuk souvenir meegenomen en op zoek naar iets te eten want het is alweer 17 uur, Chinatown valt af dus op naar de cabelcar om lager het centrum in te gaan maar deze car rijdt nog steeds niet, leuke is wel dat je ze overal stil ziet staan nu, dan maar lopen weer want het is alleen omlaag. Nou hier valt dus gewoon niets te eten dus op naar de metro dan eten we wel in de buurt van het hotel. om 19 uur stapte we in de auto op zoek naar een eet gelegenheid, je mag hier overal maar 25 mile dat is niet hard dus is 30 wel een mooie snelheid toch? Nou bij 30 heb je dus heel snel blauw/rode lampen achter je en zal je toch moeten stoppen, de agent vraagt vriendelijk of ik weet hoe hard wij reden, ik zeg 30 mile, hij zegt je mag hier maar 25 mile, ik zeg, dat zei ik ook tegen mijn vrouw dat je hier maar 25 mile mag, zegt de agent maar uw vrouw zit naast u en rijdt helemaal niet, dus ik zeg, dat weet ik maar ik mag toch we zeggen ttegen haar dat je hier 25 mile mag....... (dit van de agent was maar een grapje hoor maar het had zo gekund) Morgen gaan wij verder en komen wij richting Los Angeles, we stoppen nu is San Simeon 4 uur rijden van SF, we hopen nu op een goed hotel, we krijgen een kamer met uitzicht op zee en je hebt daar zeeolifanten en die willen ij natuurlijk op de foto hebben, tot morgen allemaal weer en we zijn weer een dag dichter bij Leiden, aan alles lijkt een einde te komen want ondanks de vele pech is het hier echt onwijs mooi.