dag 1 de reis

5 september 2016 - Los Angeles County, Verenigde Staten

zo hallo volgers, de 1e dag zit erop en dat was een erg vermoeiende dag, 5 uur opgestaan en om 5.30 richting schiphol (Rick bedankt) op naar de gate wat best een eind lopen is maar dat hoort erbij, aangekomen blijkt het gewijzigd te zijn dus op naar andere gate. Terwijl wij rustig zaten te wachten stond Jos Schmidt ineens achter ons en zijn we even meegegaan met Jos een bakkie drinken bij zijn familie die klaar zaten om naar Canada te gaan. Jos en familie een goede reis gewenst en retour naar naar de gate via de wc. eindelijk mochten we inchecken dachten wij maar nee de piloten waren te laat dus een half uur vertraging terwijl wij anderhalf uur de tijd hebben om over te stappen in new york dat wordt vast jagen. Afijn eindelijk aan board op naar new york, onderweg werden we erg verwent want ieder half uur kwam de stewardes langs met eten, drinken, snacks en water. Bij aankomst in New York op naar gate 40 voor de volgende vlucht, in nederland waren we al helemaal door de douane gecheckt en hier het zelfde, uit het vliegtuig eerst langs de douana voor vingerafdrukken, iris scan en controle, eindelijk verder en de klok tikt nog 45 minuten voor de next vlucht, wachten op de koffers want die moet je zelf meenemen, afijn 15 minuten later hebben wij de koffers e kunnen ze inchecken ...... oh nieuwe vlucht dus douane, wat duurt wachten dan lang, schoenen uit en in de scan werden wij er beide uitgehaald want we hadden iets in onze zakken, ja het paspoort en ticket duh. met nog 5 minuten rennen naar gate 40, en je raad het al, het vliegtuig staat er nog maar niet aan 40, nee hij staat nu aan 134, 2 km terug %^^&*$&%^#&, ik zeg tegen Miriam we doen een poging en anders zien we wel, lopend naar 134 zagen we ons vermeende vliegtuig net omhoog gaan. toch door naar de gate en daar lagen 2 tickets voor ons klaar voor de vlucht van 15 uur, 2 uur later dus maar wij kregen ook beide een lunchbon twv 10 dollar, nou eten dan maar en ik moet zeggen dat ik nu begrijp waarom die Amerikanen dik zijn, een pizza punt is hier zo groot als een hele pizza  bij ons plus een flesje sprite of cola is geen 500 ml maar 640 ml een blikje geen 33 maar 36 ml. Na de lunch terug naar de gate en wachten, eindelijk wederom met 15 min vertraging mogen we aan board. We zitten nu bij de deur met veel beenruimte heerlijk zou u denken...........niets is wat het lijkt, aan Miriam werd iets gevraagd door de stuwardes maar Miriam spreekt geen engels dus ineens stuwardes in paniek, iemand die geen engells spreekt mag niet bij de nooddeur, pff, dus anders plaats wel met beenruimte maar op de vleugel. Dit werd een vlucht met veel in de gordels ivm turbulentie , leek wel een klinker weg en als je dan kijkt naar de vleugel ............ doe maar niet want je ziet overal scheuren ontstaan die er niet zijn. Mooi eindelijk in La op naar de huurauto, even ophalen, ja ja, eerst met busje 15 min rijden, dan bijna 2 uur in de rij en dan de verveel aanhoren om de auto te opgraden, hij begon met 50 doller per dag, waarom zou ik dat doen, opzouten, ok het is hem gelukt voor 10 per dag een auto zelf uitzoeken, foto volgt. Nu Tomtom aan en naar hotel, 28 mile rijden maar het is hier om 18 uur al donker en als je de weg niet weet met snelwegen met 6, 8 en zelfs 12 banen dan is het niet fijn rijden al je ook nog moe bent maar we zijn er, even naar de mac naast het hotel, hamburgers zijn precies zoals in Nl alleen de milkshake niet, oeh, ik ga niet meer weg, een beker met 750 cc en daar zit ook nog slagroom bovenop, heerlijk, kipnugets waren ook goed en de friet ook zoals in Nl koud. Het is nu de 2e dag om 8.30 uur bij jullie 17.30. Vandaag gaan wij naar Hollywood en Beverly Hills. Ik zeg, tot later

1. Willem faas:
    5 september 2016
    Ik vertelde het al een land met verrassende dingen en gelijk naar de west kust. Flinke trip van uit Amsterdam. Maar geniet.
  2. Marian Flippo:
    5 september 2016
    Nou de tegenvallers van de eerste dag kan het alleen maar beter worden. Lekker genieten en veel gasn bekijken. We kijken uit naar het vervolg van de reis.
  3. Petra:
    5 september 2016
    heel veel plezier en vooral lekker genieten.
  4. Annet petit:
    5 september 2016
    nou ron het was niet leuk allemaal maar komt goed de reis is altijd lang maar je bent er nu heel veel plezier geniet ervan
  5. Dirk Maagdelijn:
    5 september 2016
    Nou goed begin is het halve werk zullen we maar zeggen. Vandaag lekker genieten en ons op de hoogte houden natuurlijk.
  6. Cassandra Rijnsburger:
    5 september 2016
    Wat een reis stress, (klinkt bekend)

Geniet, maar heb het niet meer over de milkshakes oooooh wat mis ik die!! ( me weegschaal niet).
  7. Ruud Koet:
    5 september 2016
    Ja Ron en Miriam...... jullie zijn gelukkig goed aangekomen en wat toestanden allemaal onderweg......, maar..... fijn dat Mac Donalds zo heerlijk is en jullie een hele mooie tijd nog voor jullie hebben, geniet van al het moois en we kijken alweer naar jullie volgende blog uit ....., veel plezier en nogmaals "Geniet ervan!" Groetjes van mij en Ellen xxxx!!
  8. Nettie Quist:
    5 september 2016
    Sneu hoor al die tegenvallers maar het gaat komende tijd vast veel beter! Heel veel plezier! Gr Pieter en Nettie
  9. Ties Cornelisse:
    6 september 2016
    Hallo jongelui,
    Wat een heenreis, maar jullie zijn er en dat is het voornaamste!
    Ik volg jullie met veel plezier.
    Groetjes ook van Frans.