De laatste dag in LA

24 september 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

En daar zijn we weer, nu wederom vanuit Los Angeles alwaar de vakantie is begonnen, wij hebben deze vakantie 3545 mijl gereden, dus iets meer dan 5500 km en gebruik gemaakt van 14 hotels en iedere dag moeten tanken soms zelfs twee keer op een dag, de goedkoopste benzine was 48 cent pl en de duurste was 86 cent pl., het goedkoopste glas bier was 5 dollar en de duurste 11,88 dollar, dit was het bedrag dat geraden kon worden en het was in Las Vegas. Het lekkerste heb ik gegeten in New York, een pizza, Miriam in Flagstaff een biefstuk. Een glas wijn kost gemiddeld tussen de 6 en 9 dollar. Eten in de supermarkt is veel duurder dan in Nederland, de Amerikaan is gek op pindakaas een dipsaus is gewoon een potje pindakaas maar niet de echte die wij hebben, hagelslag kennen ze hier niet, dat mis ik wel. Kleding is hier soms goedkoper, een spijkerbroek betaal je 19 dollar voor, een Lewis, een T-shirt met reclame kost tussen de 5 en 30 dollar, een echt T-shirt van de Dodgers koste 29,95 dollar. Bellen met Nederland kost 2,50 per minuut en gebeld worden ook, vandaar dat wij geen telefoon hebben hier. Een taxi is hier wel goedkoper net zoals het openbaar vervoer behalve als je toerist bent en een hop on hop of neemt, deze kost 20 dollar pd. pp. TV zender hebben ze hier genoeg en zeker reclame, wij mogen in Nl helemaal niet klagen, hier heb je per uur 30 min reclame en zelfs Chanels met alleen reclame. Maar genoeg weer en tot de orde van de dag, vanmorgen zijn wij om 8 uur vertrokken op ons gemak naar Santa Monica en we hadden daar direct een mooie parkeerplaats, toen wij op de pier liepen vonden wij het wel erg stil…..maar ja het was net 9 uur geweest en alles gaat pas 11 uur open, dat verklaart weer een hoop, op naar de auto dan maar weer en door naar het hotel maar om 12 uur kun je niet inchecken dus dan maar naar long Beach, alleen de winkelstraat waar wij al geweest waren konden wij niet meer vinden, na een uur zoeken zijn we maar naar LA gegaan en daar heb ik eindelijk een horloge gekocht, een hele mooie natuurlijk met de datum en waterdicht. Het is 15 uur dus op naar het hotel, we hebben een andere kamer op de 6e etage met uitzicht op……de snelweg, ok we slapen hier alleen want morgen moeten wij om 7 uur al onderweg zijn naar het vliegveld voor de tocht naar Toronto, morgen hebben wij geen wifi dus ook geen blog, de foto’s plaats ik zo dadelijk. Na het inchecken opzoek naar waar we gaan eten en het is het restaurant geworden met de naam “het is altijd vrijdag hier” nou als ik een cijfer mag geven is het een dikke 4, de spinazie was met uien terwijl ik duidelijk had vermeld geen uien, de spareribs waren koud en de saus niet te vreten, geklaagd en alles werd meegenomen, spinazie kwam netjes terug en de spareribs hadden even de magnetron van binnen bekeken, Miriam had een oude zeemlap wat een steak moest voorstellen met een bakje snoep tomaatjes en dat voor maar 78 dollar, geen fooi en snel weg op naar het hotel weer, we hebben bij de supermarkt mini kaasjes gehaald dus we verwennen ons zelf wel, heerlijk een stukje kaas uit Gouda, de verpakking was niet van goud de prijs wel maar goed lang genoeg geklaagd over dit dure land, nog 2 dagen dan kunnen wij weer klagen dat alles in Nl zo duur is, nou echt niet, oké, een hoop wel…de belasting, benzine enz., maar goed wij gaan plat het is 21 uur en om 6 uur eruit om 7 uur naar vliegveld en zondag om 10.15 uur zijn wij weer terug in Amsterdam, tot zondag allemaal.

1. Marjolein walraven:
    24 september 2016
    was een genot om al die dagen te lezen hoe jullie het daar gehad hebben we zullen het missen. Hele goede en veilige reis terug.
  2. Ruud Koet:
    24 september 2016
    Wij wensen jullie een hele veilige en vlotte terugreis toe...., we hebben ook erg genoten en alle blogs met plezier gelezen..., we zullen het zeker gaan missen! Bedankt dat wij hebben mogen meegenieten van alles wat jullie hebben meegemaakt.. ;-) Tot eerdaags weer in ons ouwe vertrouwde landje, in ons pittoreske stadje Leiden, alwaar jullie straks weer over gaan tot de orde van de dag ;-) Groetjes en doe voorzichtig aan, tot eerdaags zal ik maar zeggen, hier op Facebook of elders !!

Groetjes van ons en liefs!

Ellen en Ruud xx
  3. Therese Bergman:
    24 september 2016
    Wat gaat het allemaal snel hè, maar wat een leuke, en soms minder leuke, verhalen!
    Wel echt stoer dat je het hebt volgehouden met je pootje!
    Groetjes aan Mirjam en waarschijnlijk tot snel voor de lekkerste vd wereld
    En ossenhaaspuntjes natuurlijk
  4. Nessy:
    24 september 2016
    Het was heel leuk jullie avonturen te lezen, maar wat hebben jullie slecht gegeten en wat duur allemaal. Wat zal jij lekker eten als je weer thuis bent Ron :) Goede reis terug allebei, ik heb genoten van jullie foto's :)
  5. Lilly:
    24 september 2016
    Leuk om alles te lezen schatje. Wat een avontuur. Wens jullie een goede reis terug. Liefs en een knuffel.
  6. Sebastiaan:
    24 september 2016
    Slaap lekker, rij voorzichtig en vlieg rustig maar snel weer terug. Naar verse witte boterhammen met roomboter en hagelslag.
  7. Monique van der Kooij-vanDuijn:
    24 september 2016
    Ik heb genoten van je blog, heerlijke manier om op vakantie (La Palma), de dag mee te beginnen; dank je wel ! Wij komen dinsdag om 01.05 aan op Schiphol, dus daarna kunnen we die Dreizen aanpakken...knuffel voor jullie beiden !
  8. Corrie van de wijngaard:
    24 september 2016
    Zo Ron het zit er weer bijna op ik heb jullie gevolgd via je blog al met al hebben jullie best een leuke vakantie gehad volgens mij op het eten na en de te korte bedden na hahahhah nou goeie reis terug Gr Corrie
  9. René de kloet:
    25 september 2016
    Nou het is nu echt voorbij nog eventjes en jullie stappen in Amsterdam weer uit. Ron ik ga je verhaaltjes heel erg missen dus wil ik je vragen of je er niet gewoon mee door kunt gaan in LeidenNou nog heel even en jullie zijn er weer en dan snel naar de beestjes en je eigen bed.
    Groetjes René
  10. Connie van Ofwegen:
    26 september 2016
    ik mis nu al je verhalen, maar ben ook wel blij dat je weer terug ben