weer thuis

27 september 2016 - Schiphol, Nederland

Nou hier is dan even de 1 na laatste blog, er komt nog een terugblik met andere foto's, ik heb hier nu de tijd immers voor. Afijn waar waren wij gebleven, op naar het vliegveld in LA alwaar wij aan de terugreis gaan beginnen, nou we beginnen al goed met een file, gelukkig zijn wij om 6.30 uur al vertrokken inplaats van 7.30 uur wat de planning eigenlijk was, aangekomen bij het verhuurbedrijf de auto ingeleverd en direct werden wij naar de klaarstaande shuttle bus geloosd, dat is ff lekker en rap dus eindelijk zit het ons mee, op naar het vliegveld gate 8 van United airlines want daar vliegen wij mee, we werden keurig afgezet voor de deur dus op met de zware koffers en rugzakken naar binnen om in te checken, altans dat dachten wij, blijkt het dat we terug vliegen met air Canada, gate 2, ruim een half uur lopen, dus gewacht op een shuttle om ons naar gate 2 te brengen, aangekomen bij gate 2 wilde wij ons gaan inchecken voor de terugreis, nou .... wat staat er op het ticket van Miriam?? Juist Miriam Verhorik maar in haar paspoort staat Maria Verhorik, ze kennen daar geen roepnaam/nickname, dus dat moest verandert worden bij gate 4, dan maar lopen naar gate 4, de koffers werden ingenomen, oh heerlijk een vracht minder maar ik mocht erdoor en Miriam niet want dat ticket kon niet worden aangepast aldaar en moest gebeuren door United Airlines, deze zitten in gate 6, kunt u het nog volgen? Ik was dus al door de douane maar Miriam mocht niet en om weer direct terug te gaan kan eigenlijk niet want je komt dan weer opnieuw de USA binnen, na veel bellen aldaar mocht ik mee om te kijken of de naam verandert kon worden, Dreizen was niet te bereiken dus de hoop was gevestigd op United airlines die ons doorstuurde naar Air Canada omdat ze de tickets hadden doorgezet, afijn weer in gate 2 aangekomen een heel gedoe maar de naam is gewijzigd alleen is er nu een volgend probleem, we zijn niet meer op tijd voor het vliegtuig omdat dit allemaal teveel tijd heeft ingenomen, dus air Canada is gaan bellen voor ons om te zien of er een andere vlucht mogelijk was, KLM was de 1e die waarschijnlijk een plaats had en dan zonder tussenstop, dus het geluk lachte ons weer even toe maar van korte duur, geen plaats, andere maatschappijen werden gebeld en nergens plaats, de optie was om op het vliegveld te blijven en een dag later dus op zondag terug te vliegen met de KLM, maar wat moeten wij op het vliegveld en waar zijn onze koffers dan? Afijn de oplossing kwam, er zijn nog precies 2 lege stoelen vrij bij Lufthansa, dus we zouden dan eerst vliegen naar Frankfurt en daar overstappen naar Amsterdam, nou vooruit dan maar, de koffers stonden klaar en konden zo op de band, nu met de nieuwe tickets van Lufthansa door de Douane, hup naar het vliegtuig met inmiddels meer dan 4 uur vertraging gaan wij om 15.45 uur de lucht in op weg naar huis, het is 12 uur en 15 minuten vliegen, we zaten in rij 80 van de A800, groot vliegtuig alleen de beenruimte is erg weinig en wanneer dan de dame voor je haar stoel in de ligstand zet ben ik er klaar mee, pff, ik ga niet dubbel gevouwen zitten dus wandelen door het vliegtuig en mijn voeten wilde niet meer, weer in de stoel en stukje film kijken en weer wandelen enz, Miriam lag te slapen, gelukkig maar, normaal lukt het haar niet om rechtop te slapen maar de moeheid was toegeslagen, dus steeds voorzichtig opstaan en weer terug, naast ons aan het raam zat een lerares uit Duitsland druk te werken op haar laptop en af en toe klom ze via de stoelleuningen over ons heen om ook even de benen te strekken en gebruik te maken van de wc, het was trouwens een hele vieze eter, getver, ze kreeg een bak fruit en op ieder stukje zat ze te zuigen om het daarna uit te spugen in een doekje. Verder is de piloot nog even komen vragen of alles naar wens was, nou nee, maar daar ging hij niet op in. Eindelijk in Duitsland maar we stapten uit en hadden precies 20 minuten om over te stappen, op naar de koffers, deze bleken al direct vanuit het vliegtuig naar het andere vliegtuig te gaan, dus het kan wel daar kan de USA nog van leren, nu naar het vliegtuig zoeken en wat denk je.....natuurlijk aan het totale uiteinde van het vliegveld moesten wij zijn, wat een takke eind lopen was dat maar we konden al rap weer aan boord in een kleiner vliegtuig, na 45 minuten werd de landing ingezet in Amsterdam en melde ik op facebook dat we geland waren en naar de trein zouden gaan, op dit bericht Reageerde Bram Pater (een vriend van ons) dat hij ons wel van het vliegveld wilde ophalen, heel fijn maar we waren al op weg naar de trein, tot we zagen dat er helemaal geen trein reed, pff, het zal niet, dus Bram een berichtje gestuurd en die stond binnen 20 minuten voor het vliegveld, wij heel blij en op naar huis, er kan nu niets meer mis gaan. Om 16.30 uur kwamen wij thuis aan, Bram bedankt even iets gegeten en plat, naar bed.... om 17 uur lagen wij erin en om 9.30 uur kwamen wij er pas uit, doodmoe waren wij, bij het uit bed gaan had ik veel last van mijn voeten, rechts was dikker dan de dag ervoor dus maar even afspraak maken met de huisarts, langs gegaan en vandaag moest ik naar het ziekenhuis ermee, foto's gemaakt met de conclusie, rechts in het gips en links ivm de dikte door vocht in een tape verband, volgende week terug naar het ziekenhuis en dat gaan ze kijken of rechts eventueel ook in het gips gaat of opnieuw in de tape, links is gebroken en rechts zijn mijn enkelbanden stuk, ook werd er even getwijfeld of ik niet trombose aan het ontwikkelen ben in mijn onderbeen omdat de gehele kuit veel dikker is ook dan de linker, ik moet hier even extra op letten en bij koorts direct aan de bel trekken. Nou tot zover even dit berichtje weer en deze week maak ik de samenvatting.

1. Nessy:
    27 september 2016
    oh oh ik begin maar bij het laatste. Je zit dus in het gips en daar heb je meer dan een week op gelopen, man wat zal jij blij zijn met je eigen bedje en happies. Het was een reis om nooooit meer te vergeten, en anders hebben we de foto's nog ;) Sterkte met je voeten en ff rustig aan doen he
  2. Ruud Koet:
    27 september 2016
    Phffffff..... wat een toestanden zijn het toch allemaal geweest met jullie....., nou Rn en Miriam, wezen jullie maar blij dat jullie weer lekker thuis zijn...., eigen bedje, douche en eten ;-) Wij kijken uit naar de samenvatting en afronding van jullie verslagen en foto's en ik zou zeggen: "Koester de mooie herinneringen en vergeet snel de slechte" ..... tot horens!
    Groetjes,
    Ellen en Ruud xx!
  3. Corrie van de wijngaard:
    27 september 2016
    Nou dat ging weer van een leie dakje pfff nee dus hahHHH ik dacht dat je een maand ging joh nou welkom terug heb genoten van je verhalen erg leuk Gr
  4. Joke:
    27 september 2016
    Heb al je vakantie verhalen gelezen, en zo de reis mee beleefd,helaas niet alles zo als jullie je hadden voor gesteld wat verblijf betreft . En nu nog eens de naweeën van je val. Toch wil ik je bedanken vooral de verhalen die je zo levendig hebt geschreven , hopelijk zal je nu snel genezen . Dank voor het meebeleven van de reis .