Santa Barbara en Oxnard

23 september 2016 - Oxnard, California, Verenigde Staten

Vandaag het ontbijt overgeslagen....ja alweer, er stond dit keer een wachtrij om te ontbijten en om gebruik te maken van 1 van de 2 tafeltjes, dus op naar de mac voor een McEgg en een heerlijke shake, die ga ik echt missen. Vandaag verder via Hwy 1, dit is de mooiste route van Amerika, 100x mooier dan route 66, hwy 1 loopt vanaf San Francisco tot Los Angeles en alleen maar langs de kust en je ziet de mooiste dingen, het is zeker de moeite om op ieder view punt te stoppen, (zie de foto's) We hebben op ons gemak gereden en overal waar we konden stoppen gestopt en in Santa Barbara de pier op gegaan alwaar vele eettentjes staan en souvenirs natuurlijk, maar ik kan het niet genoeg zeggen, ga je naar Amerika spaar dan goed want wat is dit een duur land, zelfs de mensen klagen erover, vandaag even in een parfum winkel geweest want Miriam wilde een nieuwe fles Giorgio, nou die mogen ze steken daar waar geen licht bij komt, de rijs met Nederland is maar liefst omgerekend 20 euro, dus die kopen we wel als we terug zijn, de man zelf kon het niet geloven en ik heb hem het adres gegeven van het kruidvat. Op naar het hotel met een jakouzi op de kamer, staat heel leuk zo'n ding en het zou nog leuker zijn als het nog werkt ook, maar goed, de douche cabine is er ook nog. We hebben verder wederom een supergroot bed, 2 mtr bij 2.20 mtr, dus we hebben de ruimte, verder een klein min puntje .... het hotel staat midden in een achterbuurt, aan de overkant en achter ons zijn woonwagen kampen met Mexicanen, och wij zoeken ze niet op dus hebben we er geen last van....hoop dat morgen de wielen nog onder de Jeep zitten want morgen gaan we terug naar ons 1e hotel, het hotel in LA alwaar ze de hele dag bingo spelen voor geld en iets verder black jack oh ja, en het bestaat uit 80% chinezen, wat betreft de koks daar, die dragen mondkapjes tegen het spetteren op je eten als ze praten. De Amerikaan is best aardig maar ze zijn onwijs vreemd en heel erg gemaakt want alles is super enz enz, en je bent direct hun vriend wanneer je uit belangstelling iets vraagt, ze vinden het leuk om gesprekken aan te gaan, vandaag stond een kassier van de super te praten met ons en ij vroeg waar we vandaan kwamen, dus niet zo moeilijk toch? Netherlands of Holland, nou daar was hij al geweest want dat is vlakbij Washington DC, ahum, tja zolang ze hier nog denken dat Nederland de hoofdstad van Amsterdam is. Aangekomen in Oxnard zijn we de buurt gaan verkennen om te weten waar en wat we vanavond eten, nou eerst even uitwaaien en gezand straalt worden aan het strand en dan op zoek, Mac? nee zijn we al geweest, of daar is een grote city buffet, auto neergezet en naar binnen, direct springt er een chinees achter de balie vandaan omhoog met twee menu kaarten in zijn handen en vraagt ons te volgen, Miriam en ik keken elkaar aan en draaiden ons om naar de uitgang, het was er zo ranzig binnen dat wij daar niet wilden eten, en die arme chinees dacht dat wij met hem meeliepen, op naar het volgende restaurant , de pizza hut, oke weer pizza maar goed, auto parkeren en naar binnen,....hier kun je alleen afhalen dus weg weer op naar de volgende, Popeye ziet er wel leuk uit dus hup naar binnen en weer naar buiten, ik ga geen 22 dollar betalen voor een bakje kippen vleugels dan ga ik liever naar KFC, oke die hadden we ergens gezien dus op zoek, en daar klinken ineens sirenes, een brandweer wagen met ladder en niet zomaar 1, zie foto, deze word zowel voor als achter bestuurd, gaaf om te zien en hij reed om man vanaf de straat op te rapen en te helpen de ambulance in te gaan, tja misschien iets voor in Leiden ook, standaard de brandweer mee om de brancard te laten zakken en weer ophoog te doen en in en uit de ambu te halen, dat spaart wel een hoop ruggen. Nou we hebben kfc gevonden en zijn daar gaan eten, pfff, in Nederland ben je daar al veel kwijt nou hier nog meer, de Mac is trouwens ongeveer dezelfde prijs hier, een cheeseburger 1,29 dollar, een hamburger ook, milkshake 2,99 dollar. De Amerikaan is echt gewent om alles langzaam te doen pffff daar wordt je wel eens moe van en gelukkig zit er een claxon op de auto en mag je deze wel gebruiken zonder bang te zijn voor een bekeuring, dus even toeteren bij een kruising waar al 10 minuten geen auto heeft gereden maar de man van ongeveer 90 jaar nog steeds staat te wachten, toet en met piepende banden trok hij op om vervolgens 20 mile te gaan rijden alwaar je 45 mag, nou je mag hier links en rechts inhalen dus hup rechts er voorbij. Oh ja dat was ik even vergeten, bij de kfc was het zoveel dat wij het hebben meegenomen in een doosje en wie zagen wij lopen met zijn boodschappen kar vol dekens, een zwerver, even stoppen en hem het doosje in de handen gegeven, ik kan het niet laten en weggooien is zonde en deze man was blij, Mir zei nog nu moet hij met zijn handen eten, nee natuurlijk niet want ik had er een schone vork ingedaan en een slaatje. Verder is het best wel apart dat je hier gewoon door rood licht mag rijden wanneer je rechtsaf moet, moeten ze in Nl ook doen, ook staan er op iedere kruising stopborden, wie het eerst stopt mag als 1e rijden, niets van rechts heeft voorrang maar om en om en het werkt echt net als rechts en links inhalen, heb je op de hwy een rijstrook gekozen kun je daar blijven rijden behalve als je van plan bent langzamer te rijden dan het overige verkeer, dan moet je op de rechter blijven. Voetgangers zijn heiliger dan in Nl, deze moet je ook echt voorrang geven zodra ze maar kijken naar een plaats waar je mag oversteken, nee geen zebrapad maar gewoon 2 strepen op de weg wat lijkt op een fietspad maar dan anders. Vanaf nu ook de rest van de avond rust houden, morgen anderhalf uur rijden naar het volgende en laatste hotel van onze vakantie, dan is het voorbij dus graag tot morgen op de 1 na laatste blog

1. Ruud Koet:
    Hallo Ron en Miriam,

Leuke blog weer.., jammer dat de jacuzzi niet werkt...., nouja.... dan maar douchen toch..?
    Wij wensen jullie een fijne reis naar jullie 1e en laatste hotel toe, doe kalm aan en kijk uit.., graag weer goed en heel in Nederland straks aankomen hoor Ron ;-)

Tot jullie laatste blog!

Groetjes en liefs,

Ellen en Ruud xx!!
  2. Jac:
    23 september 2016
    Ik zie hem nog niet zo maar iemand oprapen in de v.d.Werffstraat of bij de Pieterskerk.
  3. Nessy:
    Pracht foto's weer!