Dag 5 San Diego Zoo

8 september 2016 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Goedendag allemaal weer op deze warme zomer dag, hier in San Diego liep het kwik op naar 35 graden morgen vertrekken wij en laten wij San Diego achter ons op weg naar Palm Springs, het walhalla voor de golfers, dat zijn wij niet hoor maar het is een tussenstop naar Phoenix alwaar wij de cactussen gaan tellen in de woestijn. Afijn vandaag weer voor de wekker opgestaan, 6 uur of zo en dan wachten tot het 7 uur word want dan gaat de ontbijt zaal open, na de douche hup ontbijten, kom je daar aan is het de bedoeling dat je het ontbijt pakt en in je kamer opeet, vreemd voor een hotel maar er staan dan ook maar 2 tafels voor ruim 100 kamers en ik denk dat meer dan de helft in gebruik is. Het hotel ziet er verder netjes uit maar er zijn wel een paar minpuntjes zoals bv de wc, deze is zo laag dat ik bijna op de grond zit en als je poept je het idee krijgt dat het terug geduwd word hahaha, de douche is ook voor kleine mensen, hij komt net boven mijn navel dus dat is op de wc zitten en douche kop schuin zetten. Vandaag op naar de grootste Zoo hier 10 minuten rijden vandaan, nou ik moet zeggen, alles bekijken in 1 dag is gewoon onmogelijk zo groot is het, wel leuk dat er bij de prijs inbegrepen 3 tours zijn en een ticket voor 1 4d voorstelling, deze was heel leuk we keken ice age en bij de start van de film sneeuwde het echte sneeuw, fun. De rondtour door het park in een dubbeldekker bus was ook een belevenis, daarna met een gondel ver boven het park nog een rondtour, de 3e tour hadden we geen tijd meer voor. Het is een heel mooi dierenpark al vindt ik persoonlijk dat een groot aantal dieren maar een klein verblijf hebben, een mus heeft een 5 kamer woning en een olifant een schuur, zo moet je het zien. San Diego is een hele mooie stad met een grote haven, op de foto zie je de bruggen die deels over de oceaan gaan en de haven. De Mensen zijn hier aardig al zijn er wel heel veel zwervers, een aantal slappen in hun auto's alwaar er ook op het terrein hier bij het hotel een aantal staan dus alles uit de auto mee naar binnen. De kamers zijn beveiligd met camera's en dat is maar goed want het raam maak je zo open vanaf buiten. Verder hebben we weer heerlijk gegeten en ja ja weer iets nieuws voor mij, iedereen die mij kent zegt dat ik een rare eter ben ivm de combinaties die ik wel eens maak zoals mijn beroemde broodje gevulde koek of spagetti met satésaus en gehakt. Wat heb ik hier gegeten? Een pancake met chocoladepasta en gebakken ei, tja ik vond het erg lekker al kon de chocolade wel iets minder. Miriam had gewoon een pancake met room, aardbeien, gebakken ei, bacon en aardappels. Morgen even tanken voor we verder gaan, benzine is hier 2.16 per gallon, daar kan Nederland een voorbeeld aan nemen. Nou een kort verslag weer van een mooie dag, ik zeg tot morgen maar dan vanuit Palm Springs, oh ja van die pancake staat er nu een foto en wat ik ook een mooie foto vond was van de kolibri, groetjes allemaal

1. Corrie van de wijngaard:
    9 september 2016
    Leuk verhaal weer Ron en idd raar dat je eten op je kamer moet nuttigen Veel plezier Gr
  2. Nessy:
    9 september 2016
    Fijn dat het allemaal gaaf is ;) Veel plezier vandaag! Zie je daar ook iets van de verkiezings =gekte? Kan je een poster of flyer meenemen voor deze gek hier :)
  3. Annet petit:
    9 september 2016
    nou een goede dag eindelijk veel plezier
  4. Nick van Buul:
    10 september 2016
    Leuk die verhalen Ron.
    Rare mensen die Amerikanen zou Obelix zeggen, of was het Asterix?