San Simeon aan de grote Oceaan

22 september 2016 - San Simeon, California, Verenigde Staten

En daar zijn we dan weer, aangekomen in San Simeon, we rijden nu alleen nog via hwy 1, deze loopt alleen maar langs de kust van San Francisco tot Los Angeles, een hele mooie route dat mag gezegd worden, i like Usa, echt een land waar van alles t beleven is, nu nog wat goedkoper maken en het is het ideale vakantie land. Onderweg naar het hotel genieten wij echt van de omgeving en met een leuke zender op de achtergrond is het compleet, allemaal oldies die wij allemaal zo mee kunnen zingen. Natuurlijk hebben wij niet ontbeten in SF want daar redden wij het niet op dus onderweg gestopt bij subway, deze zit op iedere hoek van de straat en bij iedere benzine pomp, eten en weer door en omdat wij natuurlijk weer te vroeg aan zouden komen zijn wij even gestopt bij een walmart, ik zoek nog steeds een nieuw horloge en wat denk je...... weer niet maar Miriam wel, die loopt nu rondt met een nieuw klokje, dan maar verder naar het hotel. Om 13 uur stonden wij voor de deur en om 15 uur mag je pas binnen, dus kijken wat er in de buurt is, juist, precies hierachter op de berg heb je een kasteel, Hearst Castle en waar kun je je tijd vol maken? Al komen we om 22 uur binnen dat maakt niets uit, op naar het kasteel. Op papier gaat dat lekker snel zeg, aangekomen bij het kasteel moeten wij 50 dollar betalen om naar binnen te mogen.....gaat je bek niet verder open?? Wij kozen er dus maar voor om het gratis museum ernaast te gaan bezichtigen en de souvenir winkels, leuke dingen weer allemaal en wij weten nu wie de huur betaald van het kasteel, een flesje cola die bij de pomp 1,50 kost is hier maar 8 dollar, klein verschil dus wij halen het wel bij de pomp. Weg hier en op naar Montgomery bay, ook hier vlakbij, 8 mile rijden.  jahoor dat gaat rap we zijn er, auto op de parkeerplaats en we zien direct al een kudde zeeolifanten, echte bedoelen wij niet die langs de kust lopen hier, omdat ze nog net iets tever uit de kust zijn gaan we morgenochtend nog een keer terug, wel alvast wat foto's genomen, terug naar het hotel om in te checken geeft Mir ineens een brul onderweg van KIJK!!!! een walvis, dus ik direct kijken in die auto naast ons, maar dat bedoelde ze niet, op naar de 1e gelegenheid om te stoppen en camera met tele uit de tas en ja het is er 1, oke niet heel goed te zien op de foto maar het is er echt 1, ook zagen we langs de kust een stel witte ibissen staan dus ook op de foto. Blij naar het hotel waar wij vriendelijk worden verwelkomd door een man met een handtas en nog net geen lippenstift op, nu hebben wij daar niets tegen hoor maar dit was een beetje teveel alsof iedereen het moet weten, afijn op naar onze kamer want wij hebben een kamer geboekt met uitzicht op zee en een balkon,...............het balkon is er, een groot bed is er, een ruime kamer is er, een schone nette kamer is er, een gratis balpen is er ook, zelfs een frisdrank automaat met fris voor maar 1,50 en een ijsblokjes machine met gratis blokjes, en de zee.....die is er ook maar vrij uitzicht hebben wij niet we kijken tegen de achterkant van een oud en lelijk restaurant aan met kabels en antennes en aan de overkant nog een surfclub met een hotel, maar goed als ik heel eerlijk ben is dit het beste hotel tot nu toe, vanavond doen we helemaal niets, mijn voeten doen te veel pijn om nog verder iets te gaan doen, mijn rechter enkel is nog steeds niet geslonken en mijn linker teen tintelt en doet ook zeer, dus een avond rust en pootjes omhoog, jullie allemaal een fijne dag en tot morgen vanuit Oxnard en Santa Barbara alwaar we tussen de pelikanen gaan staan. Groetjes vanaf hier.