Dag 10 Colorado Cortez

13 september 2016 - Cortez, Colorado, Verenigde Staten

Een nieuwe dag een nieuwe blog, vanmorgen opgestaan met een onwijs dikke voet/enkel en de andere voet met een paarse teen, staan op mijn rechtervoet was even geen plezier en daarom even gevraagd bij de receptie naar een dokter, deze dokter bleek een medicijnman dus daar gaan we niet naar toe, even geprobeerd of et lukt om gas te geven en vooral om te remmen, dat lukte dus ik stelde voor om in Cortez naar de dokter te gaan,, Cortez is 5 uur rijden dus op naar Cortez Colorado. Cruise control op 65 mile en gaan met de Jeep, onderweg een paar keer gestopt om even de benen en vooral mijn enkel te bewegen, van collega Theo had ik al de nodige tips gekregen waarvoor mijn dank en Hennie wilde zelfs hierheen komen om onze prive chauffeur te zijn. Om 14.00 uur kwamen wij aan bij ons hotel, de koffers eruit en op naar een dokter, nu bleek het ziekenhuis hier direct achter het hotel te zijn dus dan maar naar de 1e hulp. Ik ben blij dat het in Nederland anders gaat, althans ik weet niet of een buitenlander in ons land ook zoveel te wachten staat. Als 1e werd ik voorgesteld aan mijn prive verpleegkundige Heidi, deze deed een vragenlijst en stelde mij voor  aan Chris die op zijn beurt naar mijn voeten keek en een rontgen wilde, toen kwam er iemand van de administratie die ook van alles wilde weten. Na een half uur kwam er een rontgen apparaat de kamer in om foto's te maken, ook deze 2 dames stelde zich weer netjes voor, toen kwam Heidi weer langs met verzekeringspapieren die ik moest tekenen en toen Chris weer met de uitslag van de foto's, mijn enkelbanden zijn verrekt of gescheurd en de enkel gekneusd en van de andere voet is de grote teen gebroken, dit ziet zelfs een kip. Er werd gevraagd of ik het goed vond dat ze mij gingen spalken, prima if i can drive a car? Mooi een spalk later en een ijszak voor in het hotel mochten wij na 2 uur weg. Naar Mesa Verde zat er vandaag niet in maar ik wil en moet daar gewoon heen want dit wilde ik graag zien, oh ja, ik mocht krukken meenemen maar die zou ik dan volgende week terug moeten brengen, dus zonder krukken. Dat was het vervolg verhaal van gister nu weer verder met de dag, op naar de supermarkt om eigen broodbeleg te halen want beleg op brood kennen die amerikanen niet en ze hebben hier een soort Fred en Ed aardbeien jam zonder stukjes, de kaas is onwijs duur. Op naar het hotel weer via de pomp, 18 dollar voor een volle tank, deze stond op zijn reserve, 2.09 dollar per gallon, hoe kan het dan zo duur zijn in Nederland, belasting..... Wat zullen wij gaan eten? We zagen een BBQ Grill vlakbij dus op er naar toe, we stappen naar binnen en kijken elkaar aan en stappen weer naar buiten  om wat anders te zoeken, het restaurant zag er niet uit heel groot maar geen klanten, vreemd toch? Op naar een klein restaurant met de namen van de eigenaren, ik ben ze al vergeten maar toch, naar binnen maar en we komen eerst in een hal, daar rook het naar ...... je hebt wel eens dat je iets ruikt als je een bejaardenhuis instapt en ze net de was komen ophalen.... maar goed een deur verder stapten we binnen in een leuk uitziende  gelegenheid, we werden warm ontvangen (waarschijnlijk omdat net de was opgehaald was) de man vroeg waar wij vandaan kwamen en toen wij zeiden Nederland was et 1e wat hij zei "Meppel" nee wij komen niet uit Meppel maar hij was in Meppel beland nadat hij in de verkeerde trein was gestapt, waar zijn verhaal verder over ging konden wij niet volgen en we knikte maar wat en lachte maar wat want hij knauwde zo erg dat het niet leek op Engels, afijn toen ik yes zei op iets liep hij ineens weg en we hebben hem niet meer gezien, sorry. Eten bestellen dan maar en Miriam ging voor de vis en ik ... doe maar Beef, geen flauw idee wat ik zou krijgen, het bleek biefstuk in hele dunne plakjes en gebakken, ik moet zeggen, heerlijk en ook goede friet hier, het toetje had ik choco ie en Miriam bessen. Klaar met eten en 32 dollar afrekenen, dat viel reuze mee, op naar het hotel en ik log in en zie dat Marian (mijn zus) online was dus even internet bellen met het thuis front, ok bij jullie was het 3.30 uur en hier nog avond. Trouwens in Colorado lopen wij maar 8 uur achter, morgen naar we naar Utah en is de tijd weer anders. Voor wij gaan eerst langs Mesa Verde, de foto''s zien jullie morgen, daarna gaan wij naar de Bryce Canyon, 8 uur rijden vanaf hier, 360 mile, graag tot morgen allemaal en maak er een leuke dag van.

1. Ruud Koet:
    14 september 2016
    Hallo Ron en Miriam, leuke blog weer..., jammer dat je nu dit weer hebt Ron.., hopelijk gaat het snel beter met je enkel en voet.. Kon je niet een paar goede 2e hands krukken daar ergens op de kop tikken dan, die je gewoon mag houden ? Dat zal je een boel steun geven en de last op de enkel en voet verminderen... Nouja.., doe nu voorzichtig aan....
    Heel veel beterschap en sterkte en ondanks alles een fijne voortzetting van jullie reis.., we kijken alweer met plezier naar jullie volgende blog en foto's uit!
    Groetjes van ons vanuit een zeer warm ( was gisteren 31 graden) Leiden, Nederland.

Ellen en Ruud xx
  2. Nancy:
    14 september 2016
    Wat een pech met je voet zeg. Gelukkig heb je cruise control. Leuke blog schrijf je telkens. Veel plezier in Bryce het is een van mooiste plekken.
    Een tip onderweg .....eet waar al de truckers eten. Daar is het eten altijd goed die weten se plekken!
  3. Therese Bergman:
    14 september 2016
    Wat een pech met je pootje!
    Hopelijk is het een beetje te doen allemaal.
    Evengoed wel leuk verhaal weer.
  4. Nessy:
    14 september 2016
    jammer dat je nu niet zo uit de voeten kan....beterschap met je voeten
  5. Annet petit:
    14 september 2016
    gelukkig dat je andere voet niet gebroken was we maakten ons zorgen veel plezier en sterkte met je voet en grote teen
  6. Corrie van de wijngaard:
    14 september 2016
    Leuk verhaal Ron wel triest dat je met een gekneusde voet verder moet blijft pijnlijk sterkte maar toch nog veel plezierrrrr