Dag 9 Grand Canyon

12 september 2016 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Hallo volgers, vandaag zouden we een rustdag houden en niets doen maar dat vind ik dan ook weer zonde dus op weg opnieuw naar de waterval die wij niet konden vinden bij Leupp. Vandaag was het een dag met een WOW, OHHH en AUW gevoel, het lijkt of de pech ons achterna zit want ik was er dus echt bijna niet meer geweest. Afijn om een kort verhaal lang te maken begin ik bij het begin, we hebben in de Tomtom de gegevens weer ingevuld van de watervallen maar zouden wel afwijken van de route om door het vulcaanpark te rijden. Het afwijken van de route was gelukkig niet zo veel, ca 120 mile pfff, maar goed het is het zeker waard kijk maar naar de foto';s en zodra wij thuis zijn zet ik een hele repo online. Eenmaal bij het vulcaan park moesten wij onze annual pas tonen om door te kunnen rijden, deze pas het ik van de broer van een collega over genomen en nu dus profijt van want inmiddels al 4x gebruikt. Het vulcaanpark is erg mooi en niet voor te stellen dat we lopen en rijden over en door lava alles is dan ook zwart maar er groeit wel van alles en volop dieren, we zagen een eekhoorn met een grote zilvergrijze staart, natuurlijk is er een foto van gemaakt. Verder gereden door het park reden we zo al de volgende in Wupatki en park waar nog een ruine staat van mensen uit het stenen tijdperk, deze waren eigenlijk best klein want wij konden niet door de deur, bij het visit centre gevraagd hoelang het nog rijden is naar de grand waterfalls, nou we kunnen heel lang blijven rijden vertelde de ranger want de waterval staat droog omdat er al meer dan 4 weken geen druppel is gevallen. Dan maar verder, op de borden staat Grand Canyon 29 mile dus dan vandaag maar deze kant doen en het weekend via Las Vegas de andere kant. Bij de grand canyon aangekomen   was er een heel groot view point waarbij je vlak langs de afgrond kon lopen, tja en ik heb altijd wel willen weten hoe diep het nou zou zijn, ik kan je vertellen ik zag de bodem niet en hoorde geen auw roepen nadat ik een steen naar beneden wierp, je kon een heel eind om deze Canyon lopen en ik wilde er zo dicht mogelijk bij, Miriam verbood mij nog dichter te gaan maar het kan toch geen kwaad ik zal heus niet springen en zei tegen haar, ik zal in het midden op het platoo blijven, ik had nog geen 4 stappen gezet en een steen onder mijn voet schiet weg waardoor ik ten val kom op ca 1,50 mtr naast de afgrond naar beneden, mijn voet begon direct te zwellen en pijn te doen, even zitten op een rots, direct kwamen er mensen aangerend die mij hadden zien vallen en Miriam hoorde schreeuwen, ze schrok er nog meer van dan ik, gelukkig is mijn camera heel gebleven want deze viel dus uit mijn handen. We besloten dus maar naar het hotel te gaan maar wel langs de walmart voor een coolpack, vreemd was dat ook mijn andere voet zeer begon te doen en zonde van mijn broek, deze is stuk net als mijn knie flink geschaafd is, fijn dat de auto een automaat is want Miriam heeft geen rijbewijs en mijn rechtervoet is 3x zo dik. Rijden met de cruise control, ik weet het levensgevaarlijk maar wat moeten we dan? Coolpack gehaald, achter het winkelwagentje gestrompeld maar het is gelukt, op naar het hotel en ff uur rust en koelen en dan snel eten, we komen hier straks op terug. Op naar een restaurant, omdat ik toch wel pijn heb met lopen eentje dichtbij, nou wat een feest was dat, Miriam had een hamburger met salade en friet en ik een kipschnitzel, althans dat hoopte ik, het was kipgehakt en dat vind ik nou juist niet lekker, maar goed ik laat me niet kennen en met brood en patat was hhet weg te krijgen, de bruine bonen waren wel goed. Klaar met eten en snel terug naar het hotel om nog rust te houden want morgen moet ik 400 mile rijden naar Cortez Utah. In het hotel mijn schoenen uit en sokken en nu zag ik waarom mijn andere voet ook piijn doet mijn grote teen is helemaal blauw en kan  ik niet buigen, hij is naar mijn inziens gebroken maar daar doen ze dacht ik toch niets mee in het ziekenhuis. Dus wat staat ons nog meer te wachten, we gaan het zien, beleven en waarschijnlijk voelen. Luitjes ik ga omhoog met mijn voeten, tot morgen maar weer.

1. Ruud Koet:
    13 september 2016
    Phffffff... verdorries man.... KIJK JE WEL UIT ????!!!! Niet meer zo gevaarlijk doen hoor, je laat ons schrikken hierzo... Laat tenminste wel even naar je voet en teen kijken Ron.., je bent niet voor niets verzekerd en een gebroken teen moet wel getapet worden, dat zou je zelf toch het beste moeten weten... whahahaha... Veel met je voeten in het koude water zitten en toch maar even zoveel mogelijk ermee omhoog zitten... Het zit jullie echt niet mee ook hé? En luister voortaan naar Miriam.., geen gevaarlijke dingen meer doen, we kunnen jou niet missen hoor.... , stel je toch eens voor... we moeten er niet aan denken man, hou op schei uit .... , je wordt al naar bij de gedachten.... 1,5 meter van de afgrond vallen...... man man man..... je hebt echt een engeltje op je schouder gehad !
    Nou, ondanks alles toch nog een leuk verslag geworden, op dat incident na dan..., we hopen dat het snel beter gaat met je en kijk voortaan nu maar uit hoor...., en luister maar naar Miriam.... , maak foto's van een veilige plek en doe kalm aan..
    Dank weer voor jullie blog!
    '
    Groetjes van Ellen en Ruud xx!!
  2. Marian Flippo:
    13 september 2016
    Pfff dat is wel schrikken zeg,we gaan je naam maar veranderen in Ron Eigenwijs. Zou je nu wat voorzichtiger willen doen en naar Miriam luisteren we zien jullie beide graag heelhuids terug na de vakantie. Geniet er verder samen van en tot de volgende blog.
  3. Yvonne:
    13 september 2016
    Een vakantie die dik verdiend is, maar wat een pech hoop dat het snel beter word en jullie echt kunnen genieten
  4. Nessy:
    oh oh oh
  5. Jac:
    13 september 2016
    Ach Ron en Miriam, als Ron ooit normaal gaat worden doe er dan wat aan, want dan gaat het zeker niet goed met hem! Nog veel reisplezier.
  6. Willem faas:
    13 september 2016
    Alles naar wens Fam. Behalve slangen .maak er nog wat moois van . En probeer een sirlonsteak heerlijk. Gr. Willem
  7. Corrie van de wijngaard:
    13 september 2016
    Het zit jullie echt niet mee pffff en ook nog een droge waterval hahahhaha zal je net zien ik hoop dat het mee valt met je teen Ron want dat is behoorlijk pijnlijk sterkte en succes verder met je reis Gr
  8. Annet petit:
    13 september 2016
    jezus het houd niet op voor jullie het lijkt wel of de pech jullie achtervolgt van nu af aan alleen maar geluk en geen ellende meer sterkte
  9. Pieter en nettie quist:
    13 september 2016
    Sjongejonge Ron ...... geweldig verhaal weer. Enorm veel sterkte enne ..... luister wat vaker naar je vrouwtje. Jullie zijn een geweldig stel enne we willen jullie voorlopig niet op de schoorsteenmantel.
  10. Nick van Buul:
    14 september 2016
    Alleen in de periode maart-mei heb je water bij de watervallen. Sterkte met je voeten. En probeer eens wat meer naar Miriam te luisteren en iets minder eigenwijs te zijn.