dag 3 Disney world

7 september 2016 - San Diego County, Verenigde Staten

hallo volgers, vandaag begonnen met een probleem, onze bankpassen doen het niet, dus om 1 uur lokale tijd maar even naar Nl bellen voor 2,40 pm en hopen dat ze hete op kunnen lossen want zonder geld kom je nergens hier, althans...op iedere hoek en bij iedere supermarkt staat een zwerver, sterker nog wij gingen tanken en komt er een mexicaan naar mij toe of ik hem geld wilde geven om te tanken, i no spiek englies... opzouten. Afijn op naar Disney en gelukkig hebben we een wel werkende credit card en contant geld nog. Bij Disney aangekomen stonden er rijen dik voor de parkeerplaats, a 18 dollar per auto, na 45 minuten in de rij konden wij gaan parkeren en op met de trein naar de kassa, en wij maar klagen dat de efteling duur is, nou die is spotgoedkoop hier 95 dollar pp en dan heb je alleen het kaartje, je mag geen zelf meegebrachte eten of drinken bij je hebben en op een selfie stick staat de doodstraf, wat heeft die stick ermee te maken, nou wij wilde samen op de foto met het kasteel op de achtergrond dus stick uit mijn zak, gsm erop en op de foto.....nou de foto hebben we, die zak ik op fb zetten maar ik had direct beveiliging in mijn nek, selfie stick is streng verboden en mochten ze zien dat ik hem weer gebruik dan zouden ze hem breken en ons het park uitzetten, ze begrepen ook niet hoe ik aan die stick kwam want iedereen word bij de entree gescreend en je tas mag ook leeg ivm veiligheid pfff. afijn wij hadden geluk i doont spiek nog steeds geen englies, het werkt soms wel. aan 1 dag heb je niet genoeg wanneer je in alle actracties wilt, gemiddeld sta je 15 min te wachten en er zijn er 85 buiten de shows. Het park is om 10 uur open tot 20 uur, wij hebben ons hier reuze vermaakt vooral met het kijken naar mensen, indien je kind bent zeg ik helemaal leuk maar wanneer je boven de 35,40 of ouder nog bent en je gaat lopen met Mickey mouse oren op of zelfs maar vreemd gekleed (wij vervoeren ze voor minder) maar wel leuk om te zien en ik dacht dat ik dik was maar ik ben hier vol slank. Er moeten hier trouwens alleen maar rijke mensen wonen cq komen want een flesje fris begint bij 5 dollar een broodje knakworst 8 dollar en bij het weggaan dachten we, wij nemen een lekker ijsje, ik heb gevraagd of er een gouden schaaltje bij zat pfff, afijn het was wel een super leuke dag en we hebben het meegemaakt want een 2e keer zullen wij hier niet meer komen. Miriam probeert alles uit kwa eten, ze had nu een grote broodbol die uitgehold was en gevuld met een blik ragout, niets voor mij natuurlijk en ik zou het verkopen voor max 1,50 hier gewoon 12 dollar, asso maar morgen gaan we de goedkope kant op van usa en zeggen wij "Los angeles tot over 3 weken dan zijn wij er weer. Morgen vertrekken we naar San Diego om om 13 uur in de boot te stappen op zoek naar Jaws, tot morgen allemaal en een fijne dag want als jullie dit lezen is het voor jullie al morgen. Dus dan maar tot ooit en vergeet niet de nieuwe fotos te bekijken

1. Yvonne:
    7 september 2016
    Geweldig dit te lezen weer, wat een prijzen, maar buiten dat, het is heel leuk geschreven
  2. Paul:
    7 september 2016
    Ron, bankpassen moet je handmatig via de website op werelddekking zettem! Staan standaard op Europa alleen! Misschien de oplossing...
    Verder erg leuke verhalen!
  3. Ties Cornelisse:
    7 september 2016
    Wat een ervaringen, erg leuk om te lezen!
  4. SJAAN:
    ONDANKS DE OPSTAKELS DIE JULLIE TEGEN KOMEN ,EN DE DOLLARS JE ZAK UIT VLIEGEN
    ZIEN JULLIE HEEL VEEL, VEEL PLEZIER VERDER,,
    EN DE VERHALEN ZIJN LEUK GESCHREVEN ,,
  5. Sonja:
    7 september 2016
    Heerlijk om jullie belevenissen te volgen en de leuke foto's te zien! Wat een prijzen!
  6. Corrie van de wijngaard:
    7 september 2016
    Leuk Ron dat je de reis met ons deelt ik ga jullie zeker volgen heel veel plezierrrrrrr
  7. Nessy:
    7 september 2016
    tja het is wel schandalig duur he pffff maar wens jullie nog veel plezier
  8. Nick van Buul:
    7 september 2016
    Leuk die verhalen Ron. Mooi daar, maar inderdaad wat een prijzen daar zeg.
    Dan is het hier spotgoedkoop.
    Ben benieuwd naar de volgverhalen. Veel plezier samen en de groetjes aan Miriam.
  9. Ruud Koet:
    7 september 2016
    Wederom een leuk verslag , maar dat je niet wist dat je je bankpas moest activeren voor wereldwijd... , ze staan automatisch , althans van de ING , ingesteld op Europa..., je kan ze geloof ik zelfs op alleen Nederland ook zetten. Nouja..., online is het zo geregeld op de app van internetbankieren ;-) Maar wat is het duur hé daarzo? Hetzelfde geld trouwens ook voor Disneyland Paris ook hoor en dezelfde voorwaarden allemaal ...... Ik lees steeds met genoegen jullie reisverslagen en bekijk graag de foto's.... , leuk hoor Ron en Miriam..
    Het gedeelte waar je nu heengaat is relatief goedkoper, maar wel in de gewone buurten en straten.., ga geen voedsel of drinken kopen in een toeristische bezienswaardigheid , maar er juist buiten..... gewoon op straat in het dagelijkse leven, scheelt echt dollars ;-)
    Wij wensen jullie hele fijne dagen en veilige autorit toe, doe voorzichtig en kalm aan...., groetjes weer en have fun!

Ruud en Ellen.
  10. Annet petit:
    7 september 2016
    jeetje ron en Miriam jullie maken iedere keer wat mee moet nou ophouden zeg ja en Amerika is duur nou nog veel plezier en genieten
  11. Mike van Doorn:
    8 september 2016
    Je hebt 485248877 volgers. Leuke blog Ron en Miriam. Geniet van jullie welverdiende vakantie.