Dag 14 Yosemite Mammoth Lake

18 september 2016 - Sacramento, California, Verenigde Staten

Vandaag was ik eens om 6 uur op dus heerlijk uitgeslapen, pff, wij hebben besloten niet te blijven ontbijten nadat wij een kakkerlak zagen lopen over de muur, de maat was vol, ik heb het ongenoegen uitgesproken en de foto laten zien van het beest bij de receptie, ze schrok er van en trok een vies gezicht, dat was alles, dus mocht je gaan naar Las Vegas geen Fortune hotel nemen, trouwens, tot nu toe waren alle hotels niets, ook nu weer, de kamer is schoon de rest niet en alles is oud en we hebben zicht op een drukke doorgaande weg, eerlijk met die plastic ruiten. Dus ik geef dit hotel een 4. Goed daar gaan we weer, vroeg op weg naar Mammoth lake alwaar ons hotel wacht, het hotel wat ik dus net een 4 gaf, na 5 en half uur rijden komen we aan en het 1e wat wij zien is een mooi groot zwembad met groen water en een bubble bad die ze moeten uitgraven, ziet er niet uit zo goor, op naar de kamers, de kamer is schoon maar zo niet van deze tijd, ik schat het jaar kruik en de muren zijn van karton en de ramen van plastic, het was 13 uur dus we besloten direct weg te gaan naar onze bestemming, het Yosemite park, tjonge jonge jonge wat is dat een mooi park zeg, super, echt een must om naartoe te gaan. De foto's staan al online, oh ja ik moet even een stukje terug, op de heenreis zijn we gereden door Death Valley, ook een belevenis maar zo dood is het er niet, alles is groen en grijs en er staan zelfs huisjes en een benzine pomp, oke de pomp is niet meer in gebruik maar hij staat er wel. Door de man van het hotel werden we gewaarschuwd om geen eten in de auto te laten ivm de vele beren in deze maand, ze zoeken eten om de winterslaap in te gaan, nou een mooie kans voor een foto dus, zie de foto's want we waren maar net naar buiten en zagen direct een beer.... Deze vakantie zit echt vol met van alles, bij binnenkomst in het Yosemite park kregen wij een grote kaart met alles over het park, handig, ik vroeg aan de man waar die grote bomen stonden en hij verwees ons door naar het 1e service punt 10 mile verderop, bij het 1e punt aangekomen werden wij verwezen naar het 2e punt 25 mile verderop, deze weg mag en wil je niet harder rijden dan 25 a 30 mile per uur, we zitten op 9000 ft hoogte en ik moet nu toch gaan toegeven dat ik anders ben gaan rijden, er is iets van hoogtevrees ontstaan, met weer zweet in de handen heb ik het stuk gereden wetende ook weer terug te moeten, maar het was het wel waard maar een 2e keer erheen nee, of niet zelf rijden, ik voelde mij weer een man van 80 met een hoed en handschoenen aan, nu weet ik wat iemand meemaakt die hoogtevrees heeft, en toch ga ik in het vliegtuig bij het raam zitten, ik vlieg immers niet zelf. Het park is heel mooi onderhouden en na iedere bocht staat je weer iets moois te wachten, wat is Amerika toch een mooi land, echt wel alleen verschrikkelijk duur. Vandaag 2x moeten tanken, de 1e keer was 42 cnt per liter en de 2e keer 80 cnt per liter, ook dat scheelt hier er plaats, waar toeristen komen betaal je dubbel dat is mij nu wel duidelijk. op de terug weg naar ons hotel zagen wij zwart grijze rook uit de bergen omhoog komen met een rode gloed, wij hadden direct zoiets van, mooi een vulcaan die uitbarst dat kan er ook wel bij, mooie foto's maken, steeds meer automobilisten stopte langs de snelweg om te kijken wat het was, tja dan stoppen wij ook maar toch? We zagen dat het niet een vulcaan was maar dat de bomen in brand stonden, shit, California staat al bekent om de bosbranden en zullen wij die nu ook meemaken van dichtbij? Zo te zien was het ver weg en wij moeten nog 12 mile naar het hotel, hoe dichter we bij het hotel kwamen hoe dichter ook bij het vuur, door de vele bochten heb je net snel door dat je er naartoe rijd. Voor we naar het hotel gaan eerst even uit eten hier in Mammoth Lake en we waren ruim 100 dollar kwijt voor 2 glazen drank pp, 2 x stukjes vlees met friet, 2 x een ijsje na, 1 bolletje met chocolade saus. Maar toch zal ik dit land zeker niet afraden maar heb wel al wat tips voor een ieder die wil gaan, neem beslist geen hotels die eindigen met het woordje inn, wij hebben er nu een aantal gehad en dat is geen sc6. Terwijl wij zaten te eten kwam er op CNN een nieuws bericht dat ging over die brand, er scheen een vliegtuigje te zijn neergestort in de bossen en die heeft alles in de brand gezet, de man van het restaurant maakte zich nog geen zorgen want de wint staat verkeerd, vele wegen zijn hier nu afgesloten door de politie en blus helicopters vliegen af en aan, inmiddels is het nu 23.15 uur en ik zie geen rode gloed meer dus ik ga naar bed, morgen op naar Sacramento een rit van 4 uur, ik wil er voor de middag zijn dus vroeg weg, tot morgen weer allemaal.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cindy vd klaauw:
    Hey ron,

Wij boeken altijd per dag op expedia en lezen daar uitgebreid de reviews voor we boeken. Tipje :)
  2. Pieter en nettie quist:
    18 september 2016
    Was weer het lezen waard. Alleen wel een duur patatje..... $ 100.- voor een paar frieten met een stukkie vlees, en ijs met choco saus. dit werd zeker geserveerd op een massief gouden bord en de drankjes in massief gouden bekers die jullie mee moesten nemen. Groetjes NP, we kijken uit naar de volgende story.
  3. Yvonne:
    18 september 2016
    Het houd ook niet op he? Mooie verhalen dat wel maar wat een pech hebben jullie de foto's zijn iig prachtig en het natuurlijk een reis die je nooit meer maakt, enjoy your Day
  4. Corrie van de wijngaard:
    18 september 2016
    Leuke blog weer Ron en mooie foto s jammer van de hotels maar daar slaap je alleen maar gelukkig hahaha maar het is geen saaie vakantie hahaha veel plezier