Viva Las Vegas dag 2

17 september 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Daar zijn we weer terug van weggeweest, waren we weg dan? Nee dat niet maar door et tijdverschil moeten jullie steeds wachten op de blog, maar daar gaan we dan, ik ga het eens niet over mijn voeten hebben in deze blog. Mijn rechter onderbeen heef nu wondroos erbij gekregen wat ook niet fijn is, tja het is niet mijn voet al zit deze er wel aan vast. Genoeg nu, vandaag vroeg op, 5 uur weer of zo, pff wat een hitte en wat een lawaai maakt de airco hier, Miriam is doof en slaapt gewoon door, om 7 uur haar maar gewekt want ik wil douchen en ontbijt hahaha, oh ja en als we toch daar zijn even de klacht indienen over de hygiëne hier in het hotel. Bij de receptie vermelde ik de klacht en vertelde dat ik deze ook doorzet naar Nederland, ze konden ons geen andere kamer bieden maar beloofde direct de schoonmaakdienst te sturen, mooi dan ff eten en op naar de Hoover dam. Een hele mooie rit naar de dam toe dat mag gezegd worden we reden door het plaatsje Boulder city, dit dorpje is speciaal gebouwd voor de mensen die aan de dam werkte in 1932, een leuk dorpje en een mooie omgeving. (zie de foto's) We rijden weer verder door de bergen en komen aan bij de dam, er staat een grote garage alwaar je voor 10 dollar je auto mag plaatsen. Direct maar weer foto's maken en we zien een aanplak poster met Hoover dam tour compleet voor maar 30 dollar, dat gaan wij dan maar even doen he, nou het leek wel of wij op het vliegveld stonden, alles werd gecontroleerd en we moesten door die poortjes heen, eindelijk bij de kassa horen  wij dat de complete tour niet door gaat, das lekker, dus het werd nu 15 dollar pp om een rondleiding te krijgen in de dam , eigenlijk had ik gewoon recht op korting want de tour was 30 dollar en deze bestond uit 3 dingen van 15 dollar per stuk. Afijn even met de lift 700 ft naar beneden, mijn oren sloegen direct dicht, wat ging die lift snel, na 45 minuten stonden wij weer buiten en hebben iets gedronken voor we terug gingen naar het hotel om even te zwemmen, Zwembroek aan en naar het zwembad , buiten is het ruim 45 graden maar het water was 2 cm of zo, dus dat is heel heel maar dan ook heel erg koud, eerst maar even in het bubbelbad, deze was weer heel heel erg heet, hup eruit en onder de koude douche en toch het zwembad in, wat heerlijk voor mijn voeten zeg, maar na 15 minuten hu eruit en weer naar het hotel, genoeg kou geleden, ik heb nog even gevraagd waar er een schepnet stond om de ijsblokken eruit te halen. Even time out en dan op naar de strip, wat is deze toch maga groot zeg, niet normaal maar wel onwijs mooi. Wij hebben eindelijk wat gekocht voor ons zelf, een hoop tshirts en Miriam een trui en vest. Van die warmte krijg je dorst dus even was drinken, laten wij nu net toevallig een goedkoop tentje hebben gevonden, wat denk je dat wij betaalde voor 1 biertje van 400 cc, wie de prijs raad krijgt een leuk dingetje van hier, je mag maar 1x raden. nou weer verder en dan maar wat eten, een pizza voor de verandering  en wat denk je....ze hebben hier mijn favo, kaas, ham, ei, al moet ik zeggen dat het leek alsof ze de kaas zelf moesten betalen. Op naar het casino nu want we willen eindelijk een gokje wagen, na 5 minuten stond ik al 10 dollar in de winst, dat ging snel, dus alvast de rode lamborgini (zie foto) gereserveerd, tja we hebben niets gewonnen maar ik had ook niet anders verwacht, ik vond zelf wel dat we nu eindelijk eens wat geluk hebben verdient en met 15 miljoen naar huis zouden gaan. Afspraak was niet meer dan 15 dollar aan kwartjes te vergokken dus 15 dollar armer en mijn winst van 10 dollar stappen we in een taxi op naar het hotel alwaar ik nu zit te typen. Wat betreft de  schoonmaak hier....ons bed is opgemaakt en de tafel is afgenomen en meer niet, de foto's hoef ik dus niet opnieuw te maken want het is nog net zo smerig. Morgen vertrekken wij naar het Yosemite park 6 uur rijden hier vandaan, we gaan kijken naar de grootste bomen ter wereld, daar heb ik nu altijd al eens tegenaan willen pl...... Nu we het daar toch over hebben, in de strip stond ik op de roltrap naar beneden en moest per ongeluk een klein windje laten.......ineens stonden de mensen achter met een tshirt voor de mond en neus................... och, ieder mens doet dat wel eens, allemaal tot morgen weer.

1. Ruud Koet:
    17 september 2016
    Hallo Ron en Miriam, wat een leuke blog weer, op je wondroos na dan....., man wat heb je v.w.b. toch steeds een pech..., je krijgt ook alles ook... vervelend hoor, even goed in de gaten houden dit, maar zo slim zal je zelf wel wezen..., toch? hahaha...

Ik schat dat je zo'n $ 5,00 moest betalen voor dat pilsje van 400 cc ;-)

Nou, wij wensen jullie weer een fijne voortzetting van jullie rondreis en kijk uit dat ze je niet schaken als je tegen zo'n grote, dikke, oude boom staat te plassen ;-) Whahaha.., want dat kan je weleens duur komen te staan, met alle gevolgen van dien, lolsz.... ;-)

Groetjes en tot jullie volgende blog!

Ellen en Ruud xx
  2. Cassandra Rijnsburger:
    Hoi Ron en Mirjam.

Het zit jullie idd niet echt mee, wat balen van de Camera, maar ja je been is erger.
    ik hoef jou vast niet uit te leggen dat je erg voorzichtig moet zijn met de wondroos, zeker daar met die hoge tempraturen, en slechte Hygiëne. loop anders is binnen bij een Walgreens Healthcare Clinic, is een apotheek waar een huisarts zit die je kan helpen, (minder drastische als het ziekenhuis). en hou anders de plekken goed in de gaten.

oja dat biertje ik schat 1,75.

ik ben erg benieuwd naar de bomen lijkt me zo mooi!!
    geniet van jullie bijzondere reis.

groet, Cassandra
  3. Cindy vd klaauw:
    Hey Ron,

Mooi he vegas, en die bellagio fontein <3
    Yosemiti is ook echt bijzonder, die seqoia bomen!!!
    Ik denk dat je bier 0.99 of $1 was excl tax natuurlijk want die is altijd apart ;).

Geniet ervan!!!
  4. Yvonne:
    17 september 2016
    Hay there, ik moet steeds lachen om je blogs, met veel humor geschreven, ondanks ALLE pech die jullie hebben, toch zo kunnen schrijven, je kan zo door naar de leidsche krant als je terugkomt, ( haagse mag ook, maar wehebben al een henk bres hier ) hel veel sterkte weer en toch genieten, deze kans krijg je maar één keer, growrjes yvonne, en ik ga voor de 1,10 voor dat vocht , hihihi
  5. Corrie van de wijngaard:
    17 september 2016
    Weer gelachen om je verhaal vooral omdat windje hahahahha ik zie zo jou gezicht voor me hahahha maar idd soms moet je wat laten waaien en goed van jullie om niet te veel weg te gokken voor je het weet ligt je vakantie geld in die bak nou veel plezier verder Gr
  6. Marjolein walraven:
    17 september 2016
    geweldig weer om te lezen, behalve de wondroos dan. Ik denk dat je biertje 3 dollar was. Nog heel veel plezier daar allebei en kijken uit naar het volgende verhaal.
  7. Nessy:
    17 september 2016
    Goed verhaal en mooie foto's, let goed op je been ga naar een dokter aub. Jammer van de tour maar je bent er geweest ;) Veel plezier vandaag. IK schat het biertje op 2 dollar?
  8. Pieter en nettie quist:
    18 september 2016
    Geweldig dit verhaal weer. Het windje op de roltrap (gna, gna, gna, hahaha!!!!) doet me direct denken aan div. situaties met jou, houten vloer enzo en Chris of Suus die achter jou stonden en direct met alles dat te pakken was om voor hun neus te houden. De manier hoe jij schrijft, je ziet het gewoon gebeuren, geweldig!!! Biertje? Uh $ 0,75 dan want dat is goedkoop. Wij kijken uit naar de volgende story van jullie. Heel veel sterkte en plezier verder. Groetjes NP